17 Şubat 2009 Salı

last night i dreamt that somebody loved me

Evet aynen.

Ömrümü çürüten bir kısım ''sabıkalı'' şarkılardan biridir bu... The Smiths eseridir 1987 tarihli. Strangeways, Here we come' dır albümün adı. Tracklistte 6 no ya sahiptir. Biraz gerilerden yani.
Şarkı kendini özetler adıyla zaten, yakarış bi' nevi. Ah canım vah canım muhabbetleri, gel sen şuraya otur yanıma şöyle beraber ağlayalım diyesin gelir steven a. Yalın ama çok çok anlamlı kelimeler kullanmıştır şarkıda, o kadar iyi anlatırki derdini, hiç öyle nekadar basit demezsin. Şarkı ''acı'' yı anlatır. Acıdır çok fazla, acıtır da bi okadar.
Bildiğim kadarıyla morrissey bu şarkıya klip yapmamıştır. Ancak anlattığı hikaye üzerine çeşitli uyarlamalarla birtakım videoları mevcuttur -ki bitanesini izledim-....... Nokta nokta.

Canlı performans olarak 2006 yılında zagreb'te verdiği konserin son şarkısı olarak bi versiyonu varır. Ki zaten bu şarkı konserlerde son şarkı olarak hizmet vermektedir hep. Ölümcül darbe derler ya, aynen o işte.

Neyse. zaten fazla da bişi demicektim sadece sölemek istediklerim bunlardı. Yeter artık şarkı ya dedim üstüste 21 kez filan dinleyerek, bide buraya yazıp tescillemek istedim olayı.
Bu arada şarkıyı hatırlattığım için özür dilerim eğer oldu da görüp aklına gelenler olursa filan..
Ama ben onlara da bi çözüm ürettim yaklaşık 2.1 milisaniyede.
Bu şarkıyı bence aklınıza geldiği vakit mutlaka işte böyle gündüz falan sabah uyanınca dinleyin de anlamayın. yoksa üzülürsünüz. Üzer!

Bu arada bir diğer allahın cezası şarkı da dream brother. Jeff Buckley'den. Onu da bi sonraki sayıda anlatıcam muhtemelen. Yeni sayı da her an çıkabilir bakarsın. Bende bilmiyorum...

Hiç yorum yok: