17 Şubat 2009 Salı

Dream Brother...

Yeni sayıda tekrar beraberiz?!

Off of. Güne birtakım allahın cezası mertebde bi elin parmakları kadar sayıdaki şarkıyla başlamak neyin nesidir nedendir niyedir bilemedim.
Jeff Buckley eseri bu seferki. Grace Albümünden. Hatırlayamıyorum kaç nolu şarkıydı ama başlarda biyerde olsagerek.
Şarkı ne hakkında? aslında çok basit, tabi sadece dinlemek yetmiyo biraz da araştırınca bu şarkı jeff'in yakın bi arkadaşına ithaf edilmiş bunu görüyorum. Böyle nebilim biraz uç biraz aykırı, aşırılıkları olan bir arkadaşmış bu bildiğim kadarıyla. Bi gün o arkadaşını arayıp ''sana şarkı yaptım'' demiştir, şarkı öyle bir hikayeye sahiptir. ayrıca ayarı basmıştır bi nevi arkadaşına acı acı. Ha ayrıca onu 6 aylıkken terketmiş babasına da göndermeler mevcuttur şarkıda. Ki o da Tim Buckley olur, boru diil.
Şimdi o diil de benim en ağrıma giden şey şudur ki, Jeff arkadaşlık açısından pek bir verişken bir insan, ne biliim arkadaşlarına ithafen şarkılar yazmalar etmeler, O dönemin sahip olduğu daha az sahte müzik ruhunda çok önemli bir olaydır. Düşün bunu ilk albümünde yapıyosun!?!
Ve gelgelelim bu insan bir arkadaşına, ona küçük bir hediye olsun şeklinde nehre dalıp oracıkta kaybolmuş, boğulmuş, ölmüştür.
Bu büyük insanın geride bıraktığı yalnızca bir stüdyo kaydı ve birtakım konser kayıtlarından başka zerre kalmamış olması çok acı.

Bu arada bir dipnot; Bu arkadaşı olacak şahıs bir müzisyendir ve şu ana dek Jeff hakkında tek bir yazıp çizmemiş, onu yaşatmak adına tek bir adım atmamıştır.

Ama Jeff yine iyi, Hediyeyi verdi gitti...

Hiç yorum yok: